Co robić gdy nic się nie chce

U mnie nadal stan wegetatywny, tzn. zima daje się we znaki, brak chęci do czytania, brak chęci do blogowania, czuję się jak prawdziwy miś, tylko bym spał. Jednak nie staram się z tym walczyć gdyż walka z samym sobą, jeżeli chodzi o zmęczenie, nie jest wskazana. Najzwyczajniej odzywają się prastare geny i organizm czuje jak nigdy dotąd, że potrzebuje przezimować, ot co.

Jednak to całe zimowanie nie przychodzi mi tak łatwo jakby się mogło wydawać, otóż targają mną negatywne emocje, bo nie lubię tracić czasu, w końcu jest on najcenniejszy w naszym życiu. Po dłuższym nicnierobieniu rodzą się wyrzuty, co potem doprowadza do frustracji. Mimo całej niechęci, wciąż szukam rozwiązań, aby miało to jak najmniejsze skutki. Ciężko jest się zmusić do kreatywnej pracy, do wtłaczania wiedzy na siłę, jednak można mózg trochę oszukiwać. Ja to robię w następujący sposób. Gdy chcę nic nie robić i jednocześnie nie mieć poczucia straty czasu, zawsze ale to zawsze, włączam Ted-a lub szukam interesujących mnie treści na YouTube (skarbnica wiedzy). Nie dość tego. Jeżeli oczy też odmawiają współpracy i nie chcą powieki trzymać się ku góry ;) wtedy zawsze pod ręką mam audiobooka lub lekcję języka obcego do słuchania, i wiecie co? W takiej formie mogę zimować. Mój organizm odpoczywa, ja co prawda jestem mniej kreatywny, ale szykuję się na wiosnę, która już idzie, będzie znów zielono i będzie pozytywnie. Wszystko złe minie, a ja będę miał głowę pełną pomysłów i chęci, więc życzę i Wam odrobiny lenistwa, połączonego z rozwojem w takiej formie w jakiej Wam będzie wygodnie. Czasem kubek ciepłej herbaty i zwykłe rozmyślanie też może przynieść ogrom nowych, pozytywnych rozwiązań. Takie bycie sam na sam ze swoimi myślami też jest potrzebne, tylko przed jednym chcę Was przestrzec. Jeżeli nic Wam się nie chce to bądźcie konsekwentni! Nic to znaczy nic, a nie, że ok, nic mi się nie chce to będę tępo przeglądać głupie strony i w efekcie mózg będzie zaśmiecony, a Wy przemęczeni bo okaże się, że zamiast odpoczynku zaserwowaliście sobie bezproduktywne marnowanie czasu.. Tak nie róbcie

Dobrego tygodnia, i nie marnujcie ani chwili, każda z nich jest bezcenna oraz bezpowrotna!

 

Skomentuj

