Piękne bajki z dzieciństwa

Strasznie mi tęskno za baśniami z dzieciństwa. Dawno to było, gdy siadałem u babci pod ciepłą kołdrą z pierza, kaflowy piec rozgrzany był do czerwoności, za oknem panował mrok, a mróz na szybach ledwo pozwalał dostrzec blask księżyca.

Babcia miała obok pieca żółty fotel, a nad nim białą lampkę w kształcie kuli. Gdy już skończyły się wieczorne wiadomości, babcia zasiadała w fotelu, zapalając białą kulę, brała w dłoń książkę i odpływała. Ale zanim to się spełniało, musiała zająć czymś mój czas (a nie było to wcale takie łatwe). Podchodziła wtedy do ogromnej szafy dębowej, lakierowanej. U jej dołu znajdowały się ogromne szuflady ze złotymi okuciami. Po ich wysunięciu ukazywały się oczom grube albumy rodzinne, a na samym spodzie leżała książka, ciężka, duża, z wieloma obrazkami i ze sporą ilością tekstu (wtedy był to dla mnie ogrom ) :)

Książka, w moim odczuciu, mieściła wszystkie bajki świata. Uwielbiałem swoimi maluśkimi palcami przewracać jej ogromne strony z ilustracjami. Tak upływały co pewien czas moje wieczory u babci, która robiła najlepsze naleśniki na ziemi :)

Dzisiaj zachęcam Cię do powrotu w czasy dzieciństwa, namawiam do czytania/słuchania przed snem, opowiadań, które pobudzają wyobraźnię. Jeżeli jesteś rodzicem, dziadkiem, babciem :) sprawiaj jak najwięcej okazji by małe pociechy przenosiły się w świat fantazji, zanim dorosną i będą mieć na wszystko zbyt mało czasu.

Jakim bohaterem byłeś/aś w baśniach? Czekam na informację w komentarzach :)

Do zobaczenia wkrótce.

Skomentuj

